Jasper dag 1

23 juni 2022 - Jasper, Canada

Woensdag 22 juni 2022: we staan deze ochtend op met regen en volgens de weerapp is de kans groot dat het blijft regenen. Dus regenpakken aan en de auto in om de 42 km lange Maligne Lake Road te rijden. De eerste stop is Maligne Canyon, een kloof die op sommige plaatsen wel 50 meter diep is en die je nergens goed op de foto krijgt 😅. Wij liepen 5 km van de route tot aan de 5e brug en weer terug. Ondanks de regen een mooie tocht. De volgende stop is Medicin Lake maar door de laaghangende bewolking is er niet veel uitzicht. Overigens onderweg wel een beertje (niet op de foto want zat in de bosjes) en een eland  met een groot gewei gezien. We rijden door naar Maligne Lake maar ook daar niet veel uitzicht. Dan maar een wandeling van 3 km en zowaar wordt het droog en kwam de zon te voorschijn. Na nog wat foto’s met een iets beter uitzicht rijden we terug naar het begin van de weg naar Lake Annette. Onderweg de camera in de aanslag en speuren naar beren en aan remlichten en geparkeerde auto’s kun je zien waar het te doen is. We zagen nog een eland en een grote zwarte beer. Keigaaf! De wandeling om Lake Annette is prachtig met bergen op de achtergrond en het diepblauwe water én gelukkig het zonnetje. Als laatste zijn we nog naar Lake Patricia en Pyramid Lake gereden en via een brug naar Pyramid eiland gelopen. Vandaag was het dus Lake-dag. Er liggen rond Jasper ongeveer 800 meren dus dit was slechts een kleine selectie 😂

1. Lisette Soupart:
    23 juni 2022
    zijn jullie dat in de kano, wat zal dat een prachtige tocht zijn geweest
  2. Ine:
    24 juni 2022
    Ha Lisette, nee wij stonden veilig op de kant maar ik vond het wel een mooi plaatje 😊