Canmore/Banff

26 juni 2022 - Canmore, Canada

Zaterdag 25 juni 2022: de laatste volle vakantiedag in Canada. We staan op met een strakblauwe lucht boven de bergen dus dat is al genieten ☀️. We vertrekken op tijd omdat we eerst naar de Johnston Canyon willen gaan en vanwege het hoge toeristische gehalte willen we daar op tijd zijn. De parkeerplaats staat al goed vol als we aankomen maar gelukkig valt het in de Canyon mee. We gaan eerst naar de Lower Falls op 1,1 km. Deze is niet spectaculair maar de wandeling daarnaartoe is wel de moeite waard. Je loopt door een nauwe canyon over smalle paden, hangbruggen en overhangende rotsen en steeds hoor je het water onder je ruisen. De Upper Falls liggen op 2,6 km en je loopt via smalle bospaden stevig omhoog en volgt het riviertje stroomopwaarts. Deze tweede waterval is groter en laat een mooie regenboog zien. Na heel wat foto’s en filmpjes zijn we na zo’n twee uur weer terug bij de auto. We rijden terug naar Banff en slaan af om de Lake Minnewanka scenic drive te rijden. Maar het is zaterdag en mooi weer en de parkeerplaatsen zijn overvol. We vinden een plekje dubbel geparkeerd om foto’s te maken van Two Jack Lake en rijden snel verder. Op de volgende parkeerplek op de kop van Lake Minnewanka hebben we geluk en rijdt er net iemand weg. Het is er ontzettend mooi en we lopen een stuk langs de rand van het meer en zitten even op een rotsig strandje waar we lunchen. Als we teruglopen naar de auto zien we een groepje Bighorn schapen met kleintjes en die gaan natuurlijk ook op de foto.
We vervolgen onze weg en rijden door naar Banff voor de Tunnel Mountain Drive. Maar ook hier zijn alle parkeerplaatsen overvol en de drukte overal is niet echt relaxed. Het is er zo ontzettend toeristisch! We houden het voor gezien en rijden terug naar Canmore en gaan lekker met een kop koffie op het balkon met uitzicht op de bergen van het zonnetje genieten. Straks de koffers weer in orde maken en dan hebben we morgen nog een rit van ruim 100 km naar Calgary te gaan om van daaruit terug te vliegen naar Nederland  ✈️

1. Lisette Soupart:
    26 juni 2022
    Een goede en veilige terug reis!