Icefields Parkway van Jasper naar Canmore

25 juni 2022 - Canmore, Canada

Vrijdag 24 juni 2022: de laatste grote verplaatsing van onze vakantie. We vertrekken rond 9 uur en draaien direct de Icefields Parkway op. Dit is een van de mooiste wegen die we ooit hebben gereden. 232 km lang met achter elke bocht een nog mooier uitzicht. Hoewel in het begin de toppen nog niet te zien zijn onder de laaghangende wolken maar het was droog en het zou verder opklaren. Eerste stop is Sunwapta Falls, het kleinere broertje van de Athabasca Falls die we gisteren zagen. Daarna rijden we door naar Columbia Icefields. Heel bizar dat je ineens door WinterWonderland rijdt met een temperatuur van 4 graden. De tocht naar de gletsjer slaan we over omdat die pas om half 5 mogelijk was. We zijn wel naar de Glacier Skywalk gegaan, een overhangend platform met glazen bodem. Heel gaaf! We lunchen met een stel uit Scheveningen die we in Victoria voor het eerst zagen en daarna nog diverse keren. Inmiddels is het buiten opgeklaard en rijden we naar de volgende stop (naast de  andere stops met een mooi uitzicht). Dat is Bow Lake, een prachtige plek met mooie weerspiegelingen van de bergen in het water. Als we net weer in de auto zitten, zien we weer de bekende remlichten en auto’s aan de kant van de weg en krijgen we de kans om nog een grote zwarte beer van dichtbij te zien. Daarna rijden we door naar Canmore waar we in een superluxe suite zijn ondergebracht. We klagen niet 😄.