Naar Ucluelet

14 juni 2022 - Ucluelet, Canada

Maandag 13 juni 2022: na een goed ontbijt gaan we op weg naar Ucluelet, een klein plaatsje aan de westkust, halverwege Vancouver Island. Het is 300 km verderop met geschatte rijtijd van 4,5 uur. Thuis hadden we al aangegeven wat de moeite waard is om te gaan bekijken maar we komen er hier al snel achter dat we helaas keuzes moeten maken in verband met de tijd. Onze eerste stop is een vrij nieuwe attractie: de Malahat Skywalk, een toren waar je in rondjes naar boven loopt en en mooi uitzicht hebt tot aan de Olympic Mountain in Amerika. Daarna zijn we verder gereden naar het kleine stadje Chemainus dat bekend staat om de muurschilderingen die je door het volgen van gele voetstapjes allemaal kunt bekijken. Er zijn er 44 en ze vertellen over de geschiedenis van het stadje. De volgende stop was Cathedral Grove, een woud met reuzebomen  waarvan de grootste al 800 jaar oud zijn. Het leek net een sprookjesbos. Na deze rondwandeling zijn we doorgereden naar Ucluelet.  We logeren daar drie nachten in een leuke cottage.