Ucluelet dag 1

15 juni 2022 - Ucluelet, Canada

Dinsdag 14 juni 2022: Ucluelet is een klein plaatsje op een schiereiland aan de Westkust van Vancouver Island en ligt direct aan de Stille Oceaan. Een deel van het Pacific Rim National Park ligt net ten noorden van Ucluelet. In dit natuurreservaat ligt ook Long Beach, een strand met een lengte van 22 kilometer. Dat vinden we wat te gortig, maar een paar kilometers hebben we toch wel langs het strand aan de zuidkant gewandeld. Daarna nog een korte trail door het woud waarbij we bij een mooi gelegen beschutte baai kwamen. Daarna liep de trail nog verder tot een tweede baai met fraaie rotspartijen. Heerlijk om een tijdje te zitten en naar de rollende golven te kijken.
In de middag nog maar eens de wandelschoenen aangetrokken voor een deel van de Wild Pacific  Trail die start op de punt van het schiereiland. Het was een verrassende trail met veel mooie uitkijkpunten over de rotsachtige wilde kust. Halverwege kwamen we voorbij de Amphitrite Point Lighthouse, een stevige kleine vuurtoren gebouwd in 1915. Het is helaas gesloten voor publiek dus een foto gemaakt en verder met de trail. We hebben vandaag onze kilometers wel weer gemaakt. Vanavond op tijd naar bed want morgen om 7 uur vertrekken we voor een excursie om beren te spotten.