Ucluelet dag 2

16 juni 2022 - Ucluelet, Canada

Woensdag 15 juni 2022: de wekker ging vanochtend al om kwart voor zes. Best vroeg voor een vakantiedag maar we moesten al om half 7 inchecken voor de berenbootexcursie. Na de check-in en het aantrekken van de beschermende pakken (mocht je in het water vallen dan blijf je drijven) werden we naar de Zodiac gebracht. Om 7 uur vertrokken we en voordat we de haven uit waren zwommen er al zeeleeuwen om de boot, waarschijnlijk in de hoop dat ze eten kregen. Zodra we de haven uit waren, ging het gas erop om in een klein half uur langs de Broken Island groep te varen naar een plek waar we al snel drie zwarte beren aan de rand van het water naar eten zagen scharrelen. Mooie beesten om te gade te slaan vanuit de veilige boot 😅. Op Vancouver Island zitten alleen zwarte beren en nadat we verder voeren zagen we er nog een paar. De gids nam ruim de tijd zodat we ze rustig konden bekijken. De beren worden gevolgd door kauwen of kraaien en zelfs een zee-arend om restjes vis mee te pikken. Na anderhalf uur werd de boot gedraaid en ging het weer vol gas terug en konden we nagenieten van een prachtige ervaring.
In de middag hebben we nog een stukje van de Wild Pacific Trail opgepakt in Ucluelet. Er waren weer veel uitzichtpunten waar elke keer een foto of film van werd gemaakt. Dat wordt nog lastig om te sorteren. Op een van deze punten werden we door een Canadees stel gewezen op een walvis verder op zee. Helaas te ver om het goed te zien.
En zo zit de tijd op Vancouver Island er bijna op. Morgen weer een reisdag en dan gaan we weer naar het vasteland.